Srovnání navigací - Pár pojmů a problémů
Trocha teorie… Každý navigační sw se skládá ze dvou hlavních částí, vlastního navigačního softwaru (podle něj navigace vypadá graficky, má různé funkce a vlastnosti, ovládání…) a mapových podkladů (od toho se odvíjí pokrytí mapami, volba tras, kvalita a aktuálnost silničního a jiného zobrazení). Takže krásná navigace s mizernými mapami je k ničemu, primitivní a jednoduchá navigace s dobrým mapovým zázemím udělá nakonec lepší práci.
Mapové podklady
Pořadí použitelnosti a oblíbenosti je víceméně dané, nemusíte souhlasit, ale je to všeobecně uznáváno na jiných fórech, specializovaných na tuto problematiku a misky vah jsou jednoznačné. Proto:
1/ TeleAtlas (TA)
2/ NavTeq (NT)
3/ CEDA
Signál GPS
Je problém s kvalitou, nebo dokonce i absencí, signálu GPS (a to i přes GoogleMaps normálně fungující!), který je u určitého procenta uživatelů iPhonu bez JB i s JB. Diskutuje se to v mnoha vláknech zde, zatím bez jakéhokoliv výsledku.
Řešením je:
1/ v budoucnu aktivní holder s GPS čipem SiFRIII od TomToma (bez nutnosti JB)
2/ možnost použití placené aplikace pro externí modul bluetooth GPS rogyGPS (nutný JB)
3/ použití mGPS modulu do konektoru iPhonu iGPS360 (nutný JB)
Nabíjení
Problémem může být i nabíjení/nenabíjení při navigaci v autě, více zde. V každém případě při navigaci a napájení použijte nabíječku s minimálně 1A výstupem.
Držáky do auta
Hodně tipů najdete v této sekci.
Držáky s přísavkou či důmyslnější možností přichycení na přístrojovou desku se cenově pohybují od cca dvou set až po výše zmiňovaný držák od TomToma (cena hodně přes dva tisíce, ovšem s napájením v „kolébce“, GPS, BT HF, reproduktorem a připojením na audio v autě). U těch nejlevnějších nepočítejte s napájením, lze dokoupit, ty dražší už napájecí kabel s konektory mají jako jeho pevnou součást. V ceně kolem jednoho tisíce jsou tyto držáky vybaveny už napájecím konektorem přímo v konstrukci, takže se nemusíte starat o dodatečné zastrčení napájení = nejjednodušší manipulace. Dalším výrobcem navigace, který se rozhodnul nabídnout držák, jako TT, je Navigon, ovšem pouze pasivní, platíte ale v těchto případech i za značku.
Všechno začíná být dost nepřehledné (nejen pro nové lidi, ale i pro nás), protože na českém i slovenském netu jsem kompletní a objektivní srovnání nenašel (to málo co je, je buď nekompletní nebo nepřesné, viz např. odkaz u vlákna CoPilota – co si mám myslet o rádobyrecenzi, ve které se hned na začátku dozvím, že Navigon má nepřesné mapy a neumí radary > buď neznalost nebo záměr, nevím, ale takovým konstatováním ztrácí všechno další na věrohodnosti), a nebo jsou publikované údaje zavádějící nebo vytržené z kontextu, matoucí ostatní (cituji: Četl jsem, že oproti pořádnému TomTom je verze pro iPhone dost nedokonalá – proboha, všechny navigace pro iPhone jsou jen ořezané verze z PNA a WM!!!!).
Proto jsem stvořil tenhle přehled, ve kterém je shrnuto vše podstatné o navigacích iP, ne recenzi, ale objektivní shrnutí obecných faktů, a pokud se chce někdo dohadovat o mé objektivnosti, tak ať si přečte mé příspěvky (přizpůsobující se vývoji na tomto poli > nadšení z Navigonu vystřídala kritika chyb volby jeho tras, odsuzování iGO a jeho „omalovánky“ které dnes nejčastěji používám, těšení se na TomToma až jsem si vysloužil „fascinaci jeho bezmeznou podporou“ a následně zklamání). Ač si problematiky znalí jedinci udělali určitou hierarchii kvality navigací u PNA nebo WM a vypadalo to že stejné to bude i zde, tak se stalo něco jiného – Navigon příjemně překvapil, iGO nezklamal, TomTom zatím překvapil v tom negativním slova smyslu…