iPhone 3D a SIO2 realizace HRY
Martin Knotek přináší další ze série článků programování her na iPhone.
Není tomu dávno co jsem dokončil svoji první hru pro iPhone. Hra byla testem schopností iPhone, prostředí a tak všeobecně. respektive byl to test zda mě platforma iPhonu zaujme. Nyní měsíc dva měsíce po tom co jsem začal pro iPhone vyvíjet můžu konstatovat, že 2D mě nezaujalo.
Tedy nastala doba pro 3D. Po několika dnech bádání nad články jsem se rozhodnul pro vývoj hry nad enginem SIO2. Tento engine mě zaujal hlavně tím, že měl zajímavá videa na youtube, byl pně free a podporoval textury exportované z Blenderu.
Rozhodl jsem se vyvinout menší dungeon hru. Jelikož je to moje první 3D hra čeká mě několik nástrah. Tyto nástrahy budu postupně sepisovat formou článků na zdejší blog. Motivací je pro mě velmi skoupá dokumentace pro SIO2. Tedy tolik k stručnému úvodu, nyní praktické informace.
Hra
Hru plánuji vyvíjet ve větším teamu, tedy nebráním se žádné spolupráci s designéry, programátory atd, kteří by se rádi přidali. Výsledek si slibuji ve formě zkušeností pro 3D nad iPhone. Několik dobrovolníků se mi již přihlásilo. První kroky jsou zahájeny, úspěchy budou komunikovány Základní pravidlem je pro mě nebát se, stačí chtít a můžete se přidat.
SIO2
Oficiální stránkou je sio2interactive.com, stránka je na první pohled velmi skoupá a vypadá spíše koncipovaná na prodej vzorových příkladů. Začal jsem tedy stažením SDK:
http://sio2interactive.com/SIO2_iPad_and_iPhone_3D_Game_Engine_Download.html
SDK mě velmi překvapilo. Obsahuje:
- tutorial projekty v xcode
- pokus o dokumentaci (katastrofa)
- zdrojové soubory pro animaci (.blend)
- exporter
- zdrojové soubory
Všechny projekty v xcode jsou snadno kompilovatelné a spustitelné
Wiki
Po prohlédnutí jsem se vydal do pátrání na wiki. Prakticiky fungují dvě:
- http://wiki.sio2interactive.com/ oficiální
- http://sio2interactive.wikidot.com/ neoficiální
Obě jsou velmi skoupé na slovo. Do oficiální se nikomu podle všeho nechce, stále více na mě působí SDK jen jako zdroj příjmu ze stahování vzorových příkladů. Xcode projekty mě ale nadchnuly, tak se nenechám odradit.
Na obou wiki jsem se zaregistroval podle zvyku s vývojem pod .NET. Rozšiřovat budu ale pravděpodobně jen oficiální, připadá mě přívětivější.
Blender
Ok wiki mám za sebou, prakticky jsem se nic nedozvěděl. Wiki je víceméně k ničemu, přečetl jsem si pár pravidel pro práci v blenderu pár pravidel pro vývoj nad SIO2. Tutoriály jsou prakticky nepopsané. Uvidím, zda se mi informace, které mi teď přijdou jako nepodstané budou hodit.
Obecně se dá říct, že se vše točí kolem exportu z blenderu. Tento nástroj je pro mě obecně novinkou stejně jako programováno v apple. Tedy smrtelná kombinace nevyzkoušené klávesnice a nového programu nade mnou zatím vyhrává. Zatím mi pomáhá několik lidí, kteří chtějí vyzkoušet grafiku pro iPhone a mají zkušenosti s blenderem.
Plány do budoucna
Zatím je plánem vyzkoušet atomické prvky vývoje nad tímto zázrakem jménem iPhone. Interní plán je:
- rozjetí vlastního jednoduchého 3d objektu v iPhone
- rozjetí animace 3d v iPhone
- rozjetí 3d mapy v iPhone
- ovládni objektů v iPhone
- fyzikální engine SIO2
- konečná realizace
Spolupráce
Na závěr zopakuji, kdo se chce přidat je vítán, jsem v začátku, tak to bude jednodušší, v pozdější fázi projektu to už tak jednoduché nebude
A nakonec motivace
Martinovo blog najdete na adrese http://knotek.blog.zive.cz/
Pokud někdo bude reagovat na Martinovu výzvu - kontaktujte ho na email martin(z)knotek.info